Mar 11, 2010

SUBJEK BEST NI...

Bukak buku Alam & Manusia
Muka surat 58
Tajuk TUBUH BADAN MANUSIA DAN FUNGSINYA
Hari ini kite akan belajar tentang tubuh kite dan fungsinye ye
Ade sape2 yang dah review tajuk ni
 
 
Aujinz : Saye2 cikgi...Saye tau

Cikgi ( sebab ppuan, kene panggil cikgi ) : Amboi Aujinz...Pantas noooo...

Bullet : Dia mmg camtu cikgi...dapat buku teks je...terus bace bab tu...ceh...BANYAK orang bace bab tu jugak...

Op op...

Mari kita betolkan ape yang xbetol...

Korang bace balik ape yang Bullet cakap kat atas...
Ape yang salah?
Nampak x?
Ramai antara kite pun same...
Salah menggunakan 
 
RAMAI & BANYAK
 
Selalu Bullet dengar yang salah gune ni
DJ2 RADIO...

Meh kite review skit...

RAMAI : Digunakan untuk orang...

BANYAK : Digunakan untuk bukan orang...

Ade beza kan...

Cube kalau korang buat ayat...

" Eh eh, ramainye kete kat hway hari ni...Jem la camni kan..."

Xsedap langsung kan...
Oleh itu...gunekan perkataan dengan sebaiknya...
Bak kate pepatah...
BAHASA MELAMBANGKAN BANGSA...

Kite jumpe lagi dilain waktu dalam rancangan
CATUR BESTARI...
( Sumpah Bullet xpenah tengok rancangan tu...tau pun kat iklan je...)

Kepade AUJINZ...perbualan di atas hanyelah ilusi semate2...Hehehehhe...

25 COMMENTS ON BULLET:

Hazzy Ishak said...

pening kepala tgk catur bestari tu...
mungkin aku bukan sorg yg bestari kot...sebb tu tak layak tgk...haha

Nini teDDylicious said...

masa drive otw opis td, ramai btol lembu melintas kat jalanraya..

haizz!!

BULLET said...

hazzy, kalau kail panjang sejengkal...toksah la nak p mancing kat laut dalam...hehehe...delam maksud tu...

nini, tu lembu tu ko maksudkan ape sebenarnye?

fikaryna said...

en.bullet..bukan skang banyak pun dah bole guna utk org ker..huhu..

~0~ said...

catur bestari??bestari ke??

heheheheheh

Frodo Baggins said...

hahahhaa
baik cikgu!
akan di praktikkan ~


rumah saya ramai rumput panjang
rumah saya banyak manusia!

((wa dah dapat beza cikgu ...))


p/s: pic atas sangat bistari

woohooo

BULLET said...

fika, xleh2...jangan salah gune...

~0~, xtau la bestari ke x...xpenah tengok lak...

frodo, sekian saje pelajaran hari ni...esok masuk bab lain plak...ok

¶A.K.I¶ said...

pusing pale ak!! ermm.. catur bistari ni cete ap?

[z@ck] said...

ramainya kereta..
opss

sue said...

oo...mcm tu ek.... br tau..hehhehe

e. indah said...

betul lah tue ...
ramai org dah salah guna banyak ayat
banyak perkataan disalah guna oleh ramai orang ..

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

ni bestari ke bongok?
hahahhaa~
aku penin trus baca yg aujin bebel tu~
ko bebel lae aku pengsan trus~
wakakaka~~~




laaarrrriiii~~!!!

Ms.Independant said...

Betol tu Cikgi! :)

BULLET said...

aki, ko catur bestari pun xtau...ko tanye nini...dia selalu tengok...hahhaha

BULLET said...

zack, seb baik ko ppuan....hahhahah...ko ppuan ke lelaki zack?

BULLET said...

sue, ha ni satu pelajaran tau...ilmu ni kite kene kongsi...hehehhe

BULLET said...

e.indah, ye ye betol la tu...pasni ajar budak2 kat taman lak ek...

BULLET said...

ayu, ko la bongok...dalam catur bistari tu ade citer pasal mopiko...hahahhaha

BULLET said...

ms inde, bullet bukan cikgi...cikgi tu orang lain...

Aujinz said...

nie yang aku terasa nie...

sob sob sob...

Aujinz said...

Bullet...aku baru balik dari SZB..

opis ko kat ne?

BULLET said...

aujinz, ko terase lak...aku pomot ko la..hahhaa

Ko baru balik dari SZB? aku ade kat Admin 4 kompleks B...ground floor...ko pesal xushar?

nUR_rOsALiNdA said...

eee...ramainyer kucing kat umah org ni..ekekeke~

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

ramainya komen kat entri ni..mesti sbb banyak orang baca..

BELALANG said...

oh bllg pernh blaja tnttang benda nie.. hehe

mmg manusia nie terbhg kepada 4 bhgian.. tapi manusia hanya ada 2 elemnat yg kuat je.. yg mana 70% merangkumi luaran.. 30% merangkumi dlman...

ermm.mcm bllg : 70% bllg emotional
30% bllg spiritual..
hehe
mcmmana nk tnetukan???? kene review kt blog bllg lah nnti.. hehe =P