Jan 22, 2010

EMO...

Ibu 'terbang' dari Sarawak terkilan dihalau anak


TUMI di Seri Kembangan, Serdang semalam.


SERDANG - Hajat seorang ibu tua, Tumi Wongsorujo mahu melawat anaknya bagi melepaskan rasa rindu setelah berpisah selama tiga tahun bukan sahaja tidak tercapai, malah hatinya hancur apabila dihalau anaknya itu.
Tumi, 52, yang datang dari Kuching, Sarawak dikatakan sanggup meminjam wang daripada sanak saudara untuk membeli tiket kapal terbang ke Kuala Lumpur pada Selasa lalu dan mencari anaknya itu walaupun tanpa alamat lengkap.
Usaha nekad Tumi mencari anaknya itu yang dikatakan tinggal di Serdang akhirnya membuahkan hasil apabila dapat menemui rumah anaknya malam kelmarin selepas dibantu oleh orang awam dan polis.
Namun apabila sampai di rumah anaknya, dia bagai terkedu apabila anak sendiri tidak mengaku dirinya ibu dan lebih pedih Tumi diherdik dan dihalau oleh anak perempuannya yang tinggal bersama suami barunya.

Kat mane la perginye sifat kemanusiaan sebagai seorang anak terhadap ibunya sendiri sampai sanggup buat camtu...
Pagi ni Bullet agak emo bile bace berita ni...

14 COMMENTS ON BULLET:

¶A.K.I¶ said...

hahahhaa ak 1st!!

¶A.K.I¶ said...

humm... 2x cete buang bapak.. skunk nk buang mak lak?? dasar manusia akhir zaman... x sedar lagi

~0~ said...

bangkai punye manusia...aku pun emo baca berita cenggini...

Hazzy Ishak said...

jaat!!!
anak tak kenang budi

Aujinz said...

si tanggang versi wanita...
owh..kita panggil dier si Tonggeng...

emo emo...:|

BULLET said...

aki, mmg akhir zaman dah ni...xtau nak jadi ape la...

~0~, cmne la dia sampai hati buat camtu kan...pelik...

hazzy, mmg jaat...jom kit ep tembak dia nak...

aujinz, si Tonggeng? ok gak kan...

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

ade yg ade mak tak nak mak
yg takde mak nak mak~
sengalla

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

aki gila meroyan

Queenin Murni said...

kenapa begitu??

salah ibu yang mengandungkah???


sian makcik tu, hancur luluh hati dia dek perbuatan anak..

:(

Frodo Baggins said...

bowdow gilerr ....
rasa cam nak sepak anak derhaka camtu
x bau syurga ...
semoga kita smua dijauhkan sikap
lahanat camtu.

amin ...


p/s: slg berpeluang, berbaktilah pd kedua org tua.

anne kamil said...

AHAH , sedihya ! jhatnya anak die.

Natasha said...

hurmm itu pompuan yang buang mak....mmglah berdosa.... tapi mgkin itu perintah suami dia..so dia mcm x ada choice..tapi bygkan klu lekai yang buat cm tu??hancusssssssss nasib x ada lagi lelaki yang buang mak cerita kuar dlm surat khabar ..iyelah bagi lelaki syurga bwah kaki mak tu kekal hingga nafas akhir...

seperti cerita sorg sahabat yang bertanya pada Rasullullah" siapakah yang perlu aku sayangi selepas aku berkahwin" lalu jawab Rasullullah "pertama IBU MU...kedua IBUMU..ketiga barulah ISTERIMU" so bagi pompuan lak pepaham jerlah yer..bila suami akan lebihkan ibu dia dr kita...atleast kita ptt gembira sbb dia bkn anak yg derhaka:d

Azmiezas said...

Jangan main-main ooo..

syurga di bawah tapak kaki ibu..

Nini teDDylicious said...

bg aku plak kan..

no matter what happens..aku akan pilih parents aku. dr cinta, suami, kekaseh, ape sgala.

suami, isteri, bole cari lain. mak bapak..?? bole ganti2..?? tak..

dan seswatu yg kite semua belajar dr tadika lagi, kita perlu hormati mak bapak selagi dia tidak melanggar hukum agama.

mak dia cuma datang melawat. bukan dtg ajak pegi buat kerja mungkar. dan BODOHNYA seorg isteri jika dia menuruti perintah jantan utk tidak hormati ibunya sendiri..

so, does it make sense if they said, a wife got no other choice other than to follow her hubby instructions when it comes to this case..??

agak2 laa.. :)