Aug 20, 2009

WARKAH BUAT MRS. BULLET TERSAYANG



Assalamualaikum sayang,

Ke hadapan isteri tersayang, semoge sihat hendaknye ketika ini. Janganla ade sakit perut mahupun sakit ape sekalipun kerana kalau awak sakit, teramatlah susah hati saye. Sekarang dah nak waktu lunch, jap lagi saye nak makan bekal yang awak masak pagi tadi. Hari ni awak masak lemak cili padi. Mesti sedap kan. Sian kat awak sebab bangun awal pagi ( 6pagi ) demi menyediakan bekalan untuk kite berdua. Pengorbanan awak xdapat saye balas. Saye hanye dapat bangun kul 610 untuk masak nasi. Tu pun kadang2 xbangun. Sian awak. Sori ye.

*awak tengah potong bawang. nak masak la tu

Di kesempatan ini saye nak ucap thanx sebab kawin ngan saye yang ngok ni. Xsangke awak nak kat saye walaupun dulu saye rampas awak dari BF awak yang sokong pasukan Arsenal sedangkan saye penyokong Chelsea ( yeayeah ). Xsia2 saye rampas awak dulu sebab mmg saye minat kat awak mase awak pakai baju kurung di satu hari Jumaat yang saye ngan geng2 saye x g semayang jumaat tu ( ape la perangai ). Awak nampak ayu je.

Saye xtaula awak beruntung ke x kawin ngan saye. Saye ni rupe xhensem, harte xde, pemalu plak tu, xmakan bende yang bukan2 ( seperti tempoyak, budu dan sebagainye ). Harap2 awak dapat terime kekurangan saye seadanye. Bukan saye xnak makan mende2 tu tapi saye takut termuntah je. Kan dah rugi. Kalau awak nak masak ape yang awak suke makan, awak masakla. Saye xkisah. Xnak la asyik ikut selere saye je. Nanti lame2 awak jemu kan. Tapi kite serupe sebab kite suke makan makanan yang pedas2. Hari ni pun awak dah pesan suruh beli cili padi kampung kat pasar malam petang nanti. Akan saye tunaikan permintaan awak itu.

Pagi tadi saye kuar rumah sebab saye nak tengok meter elektrik umah kite. Bukan sebab meter tu rosak tapi saye nak kire bape dah kite gune. Alangkah sedihnye saye bile saye kire2, kite mesti kene bayar bil api bulan ni sebab dah lebih RM20. Ni sume sebab saye yang suke main PS2 malam2 sampi kul 12. pasni saye xnak main dah PS2 tu. Ade sape2 nak beli PS2 tu, sile la bagitau saye ye. Saye jual murah2 tapi xde la murah sgt. Nak murah g cari sendiri la.

Nak tanye skit la kat awak. Agk2 bile kite nak ade anak ye. Walaupun saye tau kite baru kawin dan keadaan ekonomi yang sedikit goyah tapi saye tetap xsabar nak ade anak sendiri. Saye suke bile tgk org lain bawak anak2 dorg g jalan2 kat taman2. Cam best je. Hehe. Xpela, sabar je. Nanti ade la tu kan.

Saye juge nak bagitau kat sini yang saye suke sgt balik kampung awak. Sebab saye rase best sgt. Tenang je. Xmacam kat umah kite. Wpun umah kite tenang gak tapi kawasan Bollywood tu yang leceh skit. Nasib baik selame kite duduk ni xde ape yang buruk berlaku kan. Takat anak auntie sebelah buang sampah plastik air je kat umah kite tu, kire halal la. Kat kampung awak mandi air kolah yang sejuk ( menggigil badan saye ). Yang paling best bile pagi je mesti saye terdengar awak dan mak awak borak kat dapur. Selalu saye pk apela yang dua beranak ni borakkan pagi2. Sok sek Sok sek je. Pastu saye pun xleh tido. Pastu bile kat kampung awak terase cam xnak balik. Saye pun tau awak nak duk kampung je sebab awak selalu rindu kat family awak. Saye boleh rase tu. Sian awak. Xpe, tiap2 bulan kite balik kampung ye. Hujung minggu depan kite balik lagi kan. Cuti lame skit sebab hari merdeka. Best la kan. Family awak pun baik ngan saye. Terharu sgt.

Saye paling suke bile awak buat muke ala2 manje ( gambar xde la plak ). Sebab awak ceria je . Sekarg awak dah pakai tudung. Lagi cantik. Saye suke bile awak pakai tudung. Muke awak cam Rini AF7 pun ade tapi perangai awak elok la dari dia tu. Dah 2 malam awak main Sudoku. Awak nak jadi hebat ye. Tapi sian kat awak sebab bile awak main Sudoku, ade yang awak xdpt settlekan. Kene padam balik sampai terkoyak kertas tu. Tapi saye akan tetap tunjuk ajar awak sampai awak ok. Pastu bile awak main Sudoku, mesti awak ngantuk. Nak tido plak dah.

Apepun, saye tetap sayang awak dan seperti yang saye pernah ungkapkan dulu, SAYE TERIME AWAK SEADANYE. Sayang saye pade awak semakin hari semakin tebal. Terime kasih sebab berade disamping saye ketike susah dan senang. Pengorbanan yang awak buat xterbalas rasenye. Thanx sayang.

SAYE SAYANG AWAK

P/s :- Petang ni saye belikan goreng pisang ngan buah kat awak ye.

Yang menyayangi dan mencintaimu,



BULLET

7 COMMENTS ON BULLET:

zul said...

1st.. wah dah ramai pengikut blog ni...

2nd.. bro, takkan nak luah perasaan kat isteri pon masuk blog... ishhh3

ZAF said...

zul : 1st, thanx puji ye

2nd, ape salahnye sekali sekala. bagi terharu skit ke. hehe

aen said...

ala sweet nye...

ina said...

wah..kalo saye dapat post sebegini daripada org tersayang confirm saye nangis, hahaha

BULLET said...

ina, jangan la nangis plak. ko ni sensitip la plak. dah2. sedih la plak bullet tgk.

LiLy said...

waaahhh!kagom!hik3.. :D

e.a.s.s said...

terharu pulak... adeh, nnt nk swuh Mr.ZS buatkn utk aku la pulak.heheheee...